نيكا عشق مانيكا عشق ما، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 28 روز سن داره
پیوند عشق ماپیوند عشق ما، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه سن داره

دخترم هستي من

انتخاب اسم نیکا

1393/3/27 13:54
نویسنده : مامانيه نيكا
9,604 بازدید
اشتراک گذاری

سلام خوشكل خانوم، سلام عسل خانوم، سلام نفسمممممممم

چند وقتي بود ميخواستم در مورد انتخاب اسمت واست بنويسم اخه به نظر من همه دوست دارن بدونن اسمشونو كي انتخاب كرده و ... عزيزم وقتي شما رو باردار بودم نميدونم چرا فكر ميكردم پسري .بخاطر همين همش دنبال اسم پسرونه بودم، اسم پسرونه اي كه انتخاب كرده بودم و خيلي دوست داشتم ارسام بود  هم خوده اسم قشنك بود هم معنيش  به همه هم گفته بودم كه اسمش ارسامه ولي  اصلا به تلفظش تو زبان الماني دقت نكردم اخه همينطور كه ميدوني المانيا (ر) رو (ق) تلفظ ميكنن و همينطور(س) رو(ز) يعني ارسام ميشد اقزام بخاطر همين  ديگه پشيمون شدم ولي خيلي اسم ارسامو دوست داشتم ديگه يكي از دوستامون(مريم) باردار بود و بچه اش هم پسر بود ميگفت من اگه رفتم ايران اسمشو ميذارم ارسام، كه رفت ايران و ني نيش تازه به دنيا اومده اسمشو گذاشت ارسام يه دختر هم داره كه اسم اونم من انتخاب كردم انيسا... خلاصه ماه ٥ بارداري رفتم دكتر و دكتر بهم گفت ني نيتون دختره اول كلي شوكه شدم اخه فكر ميكردم پسري ولي خيلي خوشحال شدم... ديكه مدام دنبال اسم دخترونه ميگشتم  هر چي فكر ميكردم قشنكه تو الماني تلفظش بد بود و يا به زبان الماني معني بدي ميداد اسمهاي كه دوست داشتم نيروانا كه به الماني ميشد نيقوانا، باران كه ميشد باقان، يه چند تا اسم ديگه هم بود كه الان هرچي فكر ميكنم يادم نمياد... بابايي ميگفت بذاريم كيميا، كيميا اسم قشنگيه ولي من زياد نپسنديدم و هر اسمي هم كه انتخاب ميكردم بابابي نميپسنديد تا اينكه كلي گشتم تا اسمي كه تو مايه هاي سليقه بابايي هست و منم خوشم مياد پيدا كنم تا اينكه اسم نيكارو تو اينترنت بيدا كردم و خيلي خوشم اومد تلفظشم به زبان الماني همين نيكا ميشد و هم اينكه كوتاه بود و ومعني خوبي داشت وقتي كه به بابايي گفتم خيلي خوشش اومد و به چند تا از دوستاي المانيش گفت كه ببينه معني بدي تو زبان الماني نميده و همه گفتن نه اتفاقا خيلي هم قشنگه اخه ميدوني دخترم تو اينجا ميخواي زندكي كني و مدرسه و ... بري بايد اسمتم خوب باشه اينو همه دوستاي ايرانيمون بهمون ميگفتن ميگفتن ما اشتباه كرديم دقت نكرديم الان بچه هامون ناراحتن و اسمشونو عوض ميكنن... من اسم نيكا رو به هر كسي ميگفتم خيلي خوشش ميومد و الان هر كي ميبرسه اسمش چيه و من ميگم نيكا همه ميگن چه اسم قشنگي كي انتخاب كرده ومنم ميگم منننننننننننننننننننننن... دخترم اين شد كه اسم شما فسقلي رو گذاشتيم نيكاو اكه خدا خواست و بعدهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااايه داداشي بهت داد اسمشو ميذارم برسا ولي بازم تلفظشه به الماني بد ميشه ولي من خيلي دوست دارم ولي خدارو چه ديدي شايد رفتيم ايران ادم از فرداي خودش اصلا خبر نداره ولي اگه ايران بوديم حتما ميذارم برسا ... 

نیکا یعنی 

  • نیکا، نام فارسی به معنی: بسی نیک! چه خوب! خوشا! خوب و خوش و زیبا و ظریف است. همچنین این نام به معنی آب خوب، آب صاف نیز می‌باشد.
  • این نام در کشورهایی همچون روسیه بسیار استفاده می‌گردد 
  • نکا (neka)، نام رودی در شمال ایران است.
پسندها (7)

نظرات (8)

مامانی اریان
27 خرداد 93 16:11
اسمتم مثل خودت قشنگه شما هم چه سخت بوده انتخاب اسم براتون اما قشنگ ترین اسمو انتخاب کردین
مامانيه نيكا
پاسخ
merc golam, are vaghean kheili sakht bod
مامان طاها
27 خرداد 93 18:03
سلام .مرسی عزیزم بابت حضورت تو صفحه پرسش و پاسخ.خیلی وقته دوست داشتم با همسن و سالهای طاها آشنا بشم. طاها هم متولد 24 آذر هست.مایل به تبادل لینک هستی؟
مامانيه نيكا
پاسخ
salam golam, khahesh mikonam... Are ba kamale meil
مامان عرفان
27 خرداد 93 18:12
خیلی قشنگه عزیزم. اپ کردم. یه سر بزن.
مامانيه نيكا
پاسخ
mamnoon azizam
مامان جونم(سوگند من)
27 خرداد 93 18:49
عزیزم دلم برات تنگ شده بود خوشگلم با این اسم قشنگت ببین مامی و بابایی چقدر به فکر اینده ات هستند عزیزم دوست گلم دل برات خیلی تنگ شده بود و الان هوات و کردم اومدی ایران البته تهران خیلی دوست دارم ببینمت ما که بخاطر مشکلات ویزا سخت گیریها نمی تونیم بیاییم ولی امیدوارم زود شما رو ببینم
مامانيه نيكا
پاسخ
mamnoonam khale jonam, merc azize delam , manam kheili mayelam shomaro bebinam ishala har vaght omadam iran gharar mizarim hamsigaro mibinim va man ye dele sir sogand joonamo bebosam
فاطمه مامان باران
28 خرداد 93 2:13
سلام دوست گلم واقعا اسم برازنده و نازی انخاب کردی انشاالله نیکا جون با این اسم خوشگلش برقرار و شاد باشه راستی عزیزم اسم دختر دوستمم نیکاست اسم پسرشو گداشته یونا فکر کنم اسم حضرت یونس به زبان عبریه اگه المان موندین بهش فکر کن البته فضولی نمیکنم در حد پیشنهاده عزیزم نیکا جون خاله رو هزار بار میبوسم
مامانيه نيكا
پاسخ
kheili mamnoon golam. are esme kheili ghashangiye merc azize delam vaghean lotf kardin az tarafe ma baran jone khoshgelemo bebosid
مامان مهيار
28 خرداد 93 2:34
به به بسي برازنده ي دختر شيرين و دوست داشتنيتون هست ، مطمئنا" بزرگ بشه به اسمش مي نازه و افتخار ميكنه به اين حسن سليقه.
مامانيه نيكا
پاسخ
kheili mamnoon azize delam
مامان آروین (مهناز )
1 تیر 93 11:54
اسمش خیلی قشنگه عزیزم حتماً در آینده از این حسن سلیقه ازت تشکر میکنه
مامانيه نيكا
پاسخ
merc azize delam...
mahtab
10 تیر 93 0:41
تو بهترین هدیه ای هستی که خدا بهمون داده .ممنونیم از خدا .خاله من عاشقتم دوست دارم تو نفسی .وخیلی خیلی ماشالله زیبا و بانمکی نظیر نداری 😍☺
مامانيه نيكا
پاسخ
vaaaaaaaaaay merc khale jonam Khale mahtab jonam manam koliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii dooset daram shoma behtarin khaleye donya eiiiiiii